Een ode...maar aan wie?

God is goed.
Altijd.
En altijd is God goed.
Want zo is God.


Het verlangen begon te groeien nadat we allemaal de True You avonden hadden gevolgd.
Na de True You avonden miste ik het enorm om te delen en te bemoedigen. Ik had zo dat verlangen in mijn hart dat ik besloot om een vrouwengroep te starten,  om ons te verdiepen in de Bijbel maar ook in wie we mogen zijn als vrouw in deze wereld.
Ik stuurde een mail om de vrouwen waarmee ik 8 prachtige avonden had beleefd te vragen of ze ook de wens hadden voor een vrouwengroep.
En wat kwamen er fijne reacties, zo ontstond er een groepje waarin we met z'n vijven in alle eerlijkheid en openheid heel veel delen met elkaar.
De eerste maanden hebben we het prachtige boek Je bent waardevol - van Carianne Ros- gelezen en de vragen gemaakt om ze daarna samen te bespreken.
Wat een waardevolle avonden zijn er ontstaan, en wat voel ik me gezegend dat ik dit mag doen.
M'n burnout van vorig jaar heeft me heel veel geleerd over mezelf, over wie ik mag zijn en dat God er altijd is, onvoorwaardelijk.
Dat heeft me veranderd in denken maar ook in het leven, het is een spiegel en de beste les die ik ooit heb gehad en dat ik dit kan en mag delen met andere vrouwen vind ik heel bijzonder. Dat God me gaat gebruiken op een plek of manier waarvan ik nooit had gedacht dat het zo zou gaan.

Nadat het boek uit was, besloten we om met z'n vijven verder te gaan en zo zijn we nu bezig in het boek Onderweg met Ruth- van Henk Stoorvogel.
Een prachtige vrouw, een prachtig Bijbel boek en zo leerzaam weer, zo hadden we het afgelopen maandag over onze 'hongersnood'...  perioden in ons leven, als het leven tegenzit, als het leven anders gaat dan we willen, als God ver weg lijkt.
Om dan samen tot de ontdekking te komen dat God met ons alle vijf een prachtig plan heeft en dat we soms vluchten voor onze hongersnood om het zelf maar weer te proberen maar dan uiteindelijk toch weer tot de ontdekking komen hé juist in die periode was God heel dichtbij alleen hebben we het niet gezien.



Met deze blog wil ik een ode brengen aan de vrouwen waarmee ik de prachtige avonden beleef:

True You heeft ons veel gedaan,
Dat we besloten om samen verder te gaan.
Te delen over onze twijfels en successen,
Over de tienen en de zessen.
Over onze roeping in het leven,
Over het nemen en het geven.
Maar bovenal delen we het geloof in onze Heer,
En ontdekken we steeds meer en meer.
We drinken koffie en liters thee,
En eten een chocolaatje of twee ;-)
Dank je wel meiden,
Bedankt voor wie jullie zijn,
Een avond met jullie is meer dan fijn!



En voor alle vrouwen die zoeken naar bemoediging, delen of contact.
Doe het! Laat je niet tegenhouden, en vergeet niet:

God is goed.
Altijd.
En altijd is God goed.
Want zo is God.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Als dit het is, dan is het meer dan goed.

Thuisblijfmama...