Hier is ie dan, de nieuwe kamer van Jop.


Een nieuwe kamer voor Jop.


Voor mij was het toch een dingetje weg baby, hallo peuter. Maar na 3 jaar was het tijd dat Jop een meer jongenskamer zou krijgen en dus zette ik de meubels van Jop zijn babykamer op marktplaats en al sneller dan verwacht was daar een enthousiaste koper, zij wilde alles overnemen en was verliefd op zijn kamertje.
Nog steeds een prachtige kast maar
voor mij te klassiek
                                              
Nu ik niet meer bij ons mooie bedrijf  TMC Woonwinkels werk ben ik gelukkig niet mijn liefde voor interieur verloren, het was dus ook logisch dat ik op zoek ging naar een mooie vloer, passend bij Jop en zijn nieuwe kamer.
Ik wilde geen laminaat, dat vind ik persoonlijk  'nep' , een houten vloer is prijzig en ook niet noodzakelijk voor op een slaapkamer die vloer wordt niet zo intensief gebruikt als de woonkamer bijvoorbeeld. Ik had de voorkeur voor vinyl omdat het makkelijk en snel te leggen is ( handig met een broer die stoffeerder is bij TMC, en een man die ook werkt bij TMC). Let wel, voordat je het vinyl legt moet de vloer egaal en stofvrij zijn, je ziet namelijk iedere oneffenheid door je vinyl.
En daar was de nieuwe collectie vinyl van Forbo Flooring, de Bella een prachtige vloer met origami motief, we hebben gekozen voor de kleur vergrijsd groen.
Het resultaat is prachtig nu de vloer ligt, de kleur is warm en matcht mooi met de kleur op de muur, die is van de Histor One kleur Pale Green en kochten we ook bij TMC Woonwinkels.



Dus de vloer was snel besteld, maar er moest ook een nieuw bed komen.
Dat was een hele zoektocht, ik heb een hele handige man en die heeft een prachtig kledingrek gemaakt van underlayment en steigerbuizen van de Karwei, het kastje heeft een klep zodat we daar wat ruimte hebben voor speelgoed etc.


Underlayment vind ik heel mooi, dus daar wilde ik graag een bedje van, tijdloos en neutraal.
Uiteindelijk vond ik Ukkepuk Meubels B.V, mooie meubels ontworpen door Paul een enthousiaste ondernemer die de meubels zelf ontwerpt en maakt.
We bestelden een bed in de maat 90x200cm met uitvalbescherming zodat hij Jop er nu prima in kan slapen maar ook nog als hij een tiener is.
Paul kwam het bed zelf bezorgen en monteren, helemaal zoals verwacht is het bed prachtig geworden. De hoeken zijn afgerond, en het hout is in naturel olie gelakt zodat het afgenomen kan worden met een doekje.

 

 
   
De kamer is nog niet klaar, maar dat moet groeien noem ik het altijd maar, zo wil ik nog leuke wandhaakjes, gordijnen, een mooie poster en een vloerkleed.. ( leuk ideetje? laat het me weten)
Tot nu toe ben ik heel blij met hoe zijn kamer is geworden, en zal ook zeker nog foto's maken als de slaapkamer helemaal klaar is.

Wat vind jij ervan? 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Als dit het is, dan is het meer dan goed.

Thuisblijfmama...

Een ode...maar aan wie?